Meta descrierea este acea mica descriere care apare in motoarele de cautare si este foarte importanta deoarece este prima informatie pe care o vede potentialul vizitator, despre pagina ta. Meta descrierea trebuie sa fie un scurt rezumat al informatiilor de pe acea pagina. Lungimea meta descrierii trebuie sa fie cuprinsa intre 150 si 160 de caractere.
Meta titlul este titlul care apare deasupra meta descrierii in rezultatele din motoarele de cautare. Setarile standard din WordPress il fac sa fie sub forma de nume site + nume pagina sau slogan. Un meta titlu original poate sa creasca numarul de vizitatori de pe pagina.
Fiecare pagina are un meta titlu si o meta descriere standard. Meta descrierea standard este formata din prima fraza de pe site. Aceasta fraza poate fi trunchiata sau prea scurta, de aceea e important sa setam meta titlu si meta descriere unica pentru fiecare pagina.
Cele mai populare plugin-uri pentru WordPress sunt Yoast SEO si RankMath. Ambele plugin-uri au o versiune gratuita si una premium, dar versiunea gratuita este suficienta pentru incepatori. Aceste plugin-uri nu ajuta doar la setarea unei meta descrieri, ci te ajuta sa iti imbunatatesti calitatea site-ului web si sa cresti in clasamentul rezultatelor de pe motoarelor de cautare. Pe internet exista tot felul de comparatii intre cele doua pentru a vedea care este superior, dar amandoua isi fac treaba exceptional. La BRO Media folosim cel mai des RankMath deoarece este mai usor de folosit, dar Yoast SEO are mai multe recomandari de imbunatatire a textului si este recomandat celor care nu au notiuni elementare de optimizare SEO.
Dupa ce ai instalat RankMath si ai completat detaliile companiei tale, te duci in panoul paginii sau articolului caruia vrei sa ii schimbi meta descrierea si in partea din dreapta sus gasesti butonul „Edit Snippet”. Daca nu apare ca in imaginea de mai jos, trebuie sa dai click pe butonul rosu din dreapta sus, care iti arata ceva de genul „0/100”
Dai click pe acel buton si se deschide o fereastra care iti permite sa schimbi meta titlul si meta descrierea paginii. Ai 5 liniute care iti indica cat de lunga poate fi meta descrierea. Incearca sa faci liniute verzi si sa nu ai liniute rosii deoarece iti truncheaza meta descrierea. RankMath iti permite sa vezi cum o sa arate meta descrierea pe desktop si pe mobil. De asemenea poti sa schimbi meta descrierea si meta titlul de pe social media si poti adauga o imagine reprezentativa. Acea imagine o sa apara cand dai share pe retelele de socializare. Rank math iti permite sa vezi cum arata pe Facebook si Twitter. Dimensiunea meta descrierii este micsorata pentru share-urile pe social media.
Dupa ce ai instalat Yoast SEO, vei vedea in panoul de administrare al paginii/articolului, in dreapta sus, logo-ul de la Yoast SEO. Dai click pe el si se deschide o fereastra cu mai multe optiuni. Dupa aceea alegi optiunea „Previzualizare Google” si se deschide alta fereastra care iti arata meta descrierea si meta titlul actual.
Poti schimba formatul meta titlului folosind variabile sau poti sterge variabilele standard si poti scrie un meta titlu unic. Incearca sa faci o meta descriere care va face lina de dedesubt verde.
Meta descrierea trebuie sa contina cuvintele cheie importante si sa fie un rezumat real al continutului paginii. Google penalizeaza site-urile care au meta descrieri exagerate si isi da seama daca utilizatorul a gasit informatia pe pagina ta sau a trebuit sa intre dupa aceea si pe alte site-uri pentru a gasi acea informatie. Meta descrierea trebuie sa fie atragatoare pentru cei ce cauta acel produs sau serviciu, dar sa nu fie exagerata. In functie de strategia ta de marketing sau domeniul tau de activitate, poti folosii si numele brandului tau in meta descriere.
Daca oferi servicii, adauga in meta descriere experienta pe care o ai in acel domeniu si eventual specifica daca ai preturile afisate pe acea pagina. Cand cauta servicii, multa lume vrea sa stie si un cost estimativ. Nu uita sa incluzi cuvintele cheie pe care le consideri importante.
Daca ai un magazin online, poti include in meta descriere faptul ca oferi transport gratuit sau ca ai reduceri la o anumita categorie de produse.
Pentru ai ajuta pe oameni sa vada cele mai relevante meta descrieri, Google ingroasa cuvintele cautate de ei, care se regasesc in meta descrierea ta. Inainte sa faci o meta descriere, fii sigur ca folosesti cele mai cautate cuvinte cheie din domeniul tau de activitate.
Meta descrierea poate sa fie diferita fata de cea setata de tine, daca aceasta nu contine cuvintele cheie folosite de cel ce a facut cautarea. Google arata in locul meta descrierii setate de tine, o fraza de pe acea pagina care contine cuvantul cheie cautat.
Google permite folosirea unor emoticoane in meta descriere. Ai o lista de emoticoane acceptate, pe care le poti folosi in meta descrierea ta pentru a atrage atentia.
Date Companie:
BRO Media Online SRL
CUI: 45586725
J08/337/2022
Cap. Soc. 200 RON