Retargetare Facebook - cum functioneaza si cum se configureaza campania de publicitate

Probabil ati patit si voi sa intrati pe un site si dupa cateva zile sa vedeti o reclama de la site-ul respectiv, pe pagina voastra de Facebook.

Interesant, nu? Cum e posibil asa ceva?

Pur si simplu au difuzat o reclama de retargetare pe Facebook pentru persoanele care le-au vizitat site-ul web.

Cand oamenii va viziteaza site-ul web, este un indiciu ca sunt interesati de ceea ce aveti de oferit. Dar vizitele nu duc intotdeauna la conversii. Asadar, veti avea nevoie de o modalitate de a le reaminti in continuare acestor vizitatori despre afacerea dvs., chiar si atunci cand sunt departe.

Aici intervine retargetarea Facebook

Retargetingul Facebook este un instrument de marketing si analitic care va permite sa afisati reclame potentialilor clienti care s-au implicat cu afacerea dvs. prin intermediul site-ului dvs. web, al aplicatiei, al paginii Instagram, al unui videoclip pe care l-ati postat pe Facebook etc.

Cum functioneaza retargetarea Facebook?

Pentru a intelege cum functioneaza retargetarea Facebook, mai intai trebuie sa aveti o idee despre ce este Facebook Pixel. Este un cod de urmarire care monitorizeaza actiunile vizitatorilor site-ului dvs. Data viitoare cand acesti vizitatori isi deschid feed-ul de pe Facebook, codul va face ca anuntul dvs. sa apara pe pagina lor.

Nu aveti un site web? Noi va putem ajuta

Cu retargetarea Facebook, puteti transforma in mod convenabil clientii care doar se uite pe site-ul dvs, in cumparatori, convingandu-i sa acceseze pagina site-ului dvs. si sa finalizeze o comanda.

Asadar, daca doriti sa atrageti din nou clientii potentiali care au parasit site-ul dvs. fara a finaliza o anumita actiune, retargetarea Facebook este cea mai buna metoda.

Retargetarea Facebook este impartita in doua categorii

Retargetarea Facebook bazata pe liste cu email-uri.

Retargetarea bazata pe liste de mail-uri este mai putin obisnuita si implica incarcarea manuala a unei liste de adrese de e-mail ale celor pe care doriti sa le redirectionati catre reclama dvs.

Desi va permite sa creati un public foarte tintit, aceasta metoda necesita mai mult timp. In plus, daca adresa de e-mail pe care o ai pentru o persoana este diferita de ceea ce este pe profilul sau de Facebook, aceasta nu va putea vedea anuntul tau.


Retargetarea bazata pe Facebook Pixel

Daca nu doriti sa va stresati cu directionarea bazata pe liste, redirectionarea bazata pe Facebook Pixel este potrivita pentru dvs. Va permite sa vizati potentialii clienti pe Facebook in functie de actiunea pe care acestia au efectuat-o pe site-ul/aplicatia dvs.

Ce este retargetarea cu Facebook Pixel

Imagineaza-ti ca ai mers la un magazin, ai vazut o geaca de iarna si ai pus-o in cos. Cu toate acestea, mai tarziu ai descoperit ca nu ai suficienti bani sa o platesti si parasesti magazinul.

Daca magazinul ar avea datele tale de contact si iti va aduce aminte de dorinta de a cumpara aceasta geaca?

Exact asa functioneaza Facebook Pixel. Acesta monitorizeaza si inregistreaza ceea ce se intampla pe un site web dupa care le trimite reclame celor care nu au finalizat comanda.

Facebook Pixel este un cod Javascript pe care dvs. sau dezvoltatorul dvs. web il puneti in backend-ul site-ului dvs. web pentru a urmari activitatile vizitatorilor dvs.

Este un instrument analitic si va ajuta sa raportati datele de pe site-ul dvs. la Facebook pentru campaniile dvs. de retargeting. In cele mai multe cazuri, il puteti copia pur si simplu din managerul de reclame Facebook si il puteti insera pe site-ul dvs. web daca aveti acces la codul site-ului dvs.

Aceasta bucata de cod monitorizeaza un numar destul de mare de „evenimente” de pe site-ul dvs. si le stocheaza inapoi in contul dvs. de Facebook. Evenimentele sunt actiuni pe care vizitatorii le fac pe site-ul dvs. Acestea pot fi oricare dintre urmatoarele:

✅ vizualizeaza continutul site-ului web
✅ Face o cautare
✅ Adauga produse in cos
✅ Adauga produse la lista de favorite
✅ Finalizeaza comanda
✅ Adauga informatii de plata
✅ Face o achizitie

Acum ca ati inteles cum functioneaza Facebook Pixel, este timpul sa va arat cum sa-l folositi.

Crearea unei audiente

Dupa instalarea pixelului pe site-ul dvs, urmatorul lucru pe care trebuie sa-l faceti este sa configurati audienta pe care doriti sa o redirectionati.

Pentru a face asta trebuie sa accesati Meta Business Suite din pagina dvs de Facebook, dupa care sa accesati „Toate instrumentele

retargetare facebook pixel 1

Mai departe dati click pe „Audiente

retargetare audienta facebook pixel 2

iar mai apoi accesati „Creeaza o audienta” si dupa click pe „Audienta personalizata

retargetare audienta facebook pixel 3

Dupa selectam „Site web„, apoi click pe butonul „Inainte

retargetare audienta facebook pixel 4

Cel mai important lucru este ca la sursa sa selectati pixelul dvs.

retargetare audienta facebook pixel 5

Felicitari! Tocmai ai creat o audienta bazata pe pixel-ul site-ului tau.

De acum, atunci cand vei face o noua reclama, vei putea selecta aceasta audienta ca si public tinta.