Cuvintele cheie: cum le gasim si unde le punem

cuvinte cheie cu titlu

Ce sunt cuvintele cheie

Cuvintele cheie sunt acele expresii pe care oamenii le scriu in Google atunci cand sunt in cautarea unui produs sau serviciu. Este foarte important sa identificam acele cuvinte cheie daca vrem sa avem un site care sa fie performant in mediul online. Scopul cuvintelor cheie este sa arate motoarelor de cautare ca tu ai continut relevant pentru o anumita cautare si utilizatorul sa primeasca cel mai bun rezultat pentru cautarea sa. 

Cum gasim cuvintele cheie

Gasirea cuvintelor cheie este cel mai important lucru cand pregatim textul pentru o pagina web. Nu este suficient sa ne gandim cum ar cauta oamenii, produsul sau serviciul pe care il oferim, ci  trebuie sa facem un mic research inainte sa scriem prima fraza pe un site. Mai jos am pregatit o lista cu unelte gratuite care ne pot identifica cuvintele cheie relevante pentru afacerea noastra.

1. Prietenul Google

Google ne ajuta sa gasim informatii despre orice. In cazul de fata avem nevoie de cuvinte cheie pentru business-ul nostru si apelam la Google pentru a ne ajuta. Sa presupunem ca ai un cabinet stomatologic in Brasov si vrei sa faci textul pentru pagina ta web. Daca realizarea site-ului web este facuta de noi, te ajutam gratuit cu identificare cuvintelor cheie, daca nu, poti sa le identifici singur citind acest articol. 
Prima oara cauti pe Google primele cuvinte care consideri ca sunt relevante pentru business-ul tau. Sa presupunem ca tu crezi ca lumea ar cauta „dentist Brasov”. Dupa ce arunci un ochi peste rezultatele de pe prima pagina, poti sa iti dai seama daca este o fraza folosita des sau este o fraza pe care concurentii tai nu o iau in seama. In cazul de fata 5 din 10 rezultate contin cuvantul „dentist”, deci este de luat in seama. Dupa ce ai vazut rezultatele, vezi ce alte cautari sugereaza Google. 

cautare cuvinte cheie google

Vedem ca oamenii mai folosesc si expresiile „cabinet stomatologic” si „clinica stomatologica”. Este bine sa scrii pe o foaie toate aceste cuvinte si sa le folosesti in textul tau de pe site. De asemenea vedem ca in 2 din 8 rezultate lumea vrea sa vada si preturile serviciilor, deoarece toti vor sa stie daca isi pot permite sa se trateze la cabinetul tau. Ia in considerare sa creezi o pagina separata in care sa ai preturile serviciilor si sa utilizezi tehnicile din acest articol. 

2. Ubersuggest

O alta unealta gratuita este data de prietenul Neil Patel, care ne-a pus la dispozitie Ubersuggest. Cu aceasta unealta poti sa verifici volumul de trafic care il genereaza fiecare cuvant cheie. Poti sa faci doar 3 cautari pe zi in varianta gratuita, dar e suficient pentru ce avem nevoie.
Prima oara ne uitam la cuvintele cheie „dentist Brasov” sa vedem cat de cautata este aceasta expresie. Nu uita sa selectezi tara Romania, pentru a avea rezultate locale.

Observam ca are 1000 de cautari pe luna, ceea ce e un lucru bun. De asemenea vedem ca dificultatea cuvintelor este mica si costul pe un click este de 5.4 RON. Pana acuma acesta este un rezultat bun, tinand cont ca orasul Brasov are o populatie de aprox 250.000 de locuitori.

 

cautare cuvinte cheie 2

Cautam si cuvintele „cabinet stomatologic Brasov” sa vedem daca are rezultate mai bune decat primul. Aceasta expresie este cautata de 880 de persoane pe luna si are aproximativ aceeasi dificultate si cost precum prima expresie. Vedem de asemenea si alte cuvinte cheie sugerate de Ubersuggest, dar care au volumul de cautare foarte mic. Observam ca unele cautari sunt impartite pe cartiere, deci putem lua in calcul si o optimizare SEO pentru anumite zone din oras.

cautare cuvinte cheie 5
cautare cuvinte cheie 6

A treia expresie si ultima pe care ne-o permite varianta gratuita, este „medic stomatolog Brasov”. Observam volumul foarte mic de cautari si sugestiile care par folosite doar de medici stomatologi, nu si de pacientii care sunt in cautare de un medic.

cautare cuvinte cheie 3
cautare cuvinte cheie 4

Concluzia dupa ce am facut cateva cautari pe Google si le-am analizat cu Ubersuggest, e ca mergem in continuare  cu expresia „dentist Brasov” deoarece este cea mai cautata de persoanele care au nevoie de un medic. Daca ai un cabinet mic si esti la inceput de drum, incearca sa pui in cuvintele cheie si numele cartierului/zonei in care ai cabinetul. Foloseste si expresia „cabinet stomatologic” de vreo 2 ori in text, pentru a acoperi putin si acel cuvant cheie.  

3. Alte metode

Daca site-ul tau are deja putin trafic organic din Google, poti sa te uiti in Google Search Console pentru a vedea ce expresii au folosit cei ce au intrat pe site-ul tau sau in ce expresii a aparut si site-ul tau. Tinand cont de concurenta care este in domeniu, sunt slabe sanse sa ai trafic organic, dar daca ai un site mai vechi, poate gasesti niste expresii care te pot ajuta.

Google Keyword Planner este o alta unealta gratuita care te poate ajuta sa gasesti cuvinte cheie. 

Competitorii sunt alta sursa de research al cuvintelor cheie. Intra pe site-urile celor mai mari 3 companii din domeniul tau de activitate si vezi ce cuvinte targheteaza si de cate ori le folosesc. Sa nu iti fie frica sa concurezi cu cei mai buni din domeniu, deoarece o sa ramai surprins cat de repede ii poti depasi daca faci lucrurile cum trebuie. Nu uita ca de pe locul 1 se pot duce doar in jos.

4. Statistici cuvinte cheie

Un studiu facut de Ahrefs arata ca 69% din cautari, folosesc expresii cu 4 sau mai multe cuvinte. Aceasta statistica este valabila pentru cautarile cu volum mic pe luna, cum ar fi servicii locale sau produse de nisa. Sa nu te feresti sa folosesti expresii lungi.

statistici cautari cuvinte cheie

Cum aranjam cuvintele cheie in pagina

Dupa ce am identificat cuvintele cheie este timpul sa le si folosim in textul de pe site. Nu este suficient sa le aruncam la intamplare, folosindu-le de cat mai multe ori sperand ca pacalim algoritmul Google. Cuvintele cheie trebuiesc puse in anumite zone si cel mai important lucru, trebuie sa fie in context. Nu incerca sa trisezi ca Google intelege expresiile si isi da seama daca ai facut greseli de ortografie doar ca sa folosesti un anumit cuvant cheie in context. Locurile in care un cuvant cheie este indicat sa apara, sunt urmatoarele:

1. URL

Este important sa ai cuvantul cheie in structura url-ului. Daca faci textul pentru prima pagina, este in regula sa il lasi de genul www.brandultau.ro si sa folosesti cuvintele cheie „dentist Brasov”. Daca oferi mai multe servicii este indicat sa faci o pagina pentru fiecare serviciu, gen www.brandultau.ro/implant-dentar-brasov si sa targhetezi cuvantul cheie „implant dentar Brasov”

2. Titlu H1

Sa ai cuvantul cheie in titlu este unul din cele mai importante lucruri. Multa lume pune in titlul H1 un text gen „Bun venit”, numele brandului sau mai rau, un citat motivational. Din punct de vedere al optimizarii este important sa folosesti cuvantul cheie, chiar daca in acel loc arata mai bine numele companiei tale.  Asigura-te ca ai inserat cuvintele cheie in titlu si in meta titlu.

3. Subtitlu

Foloseste cuvintele cheie alese si intr-un subtitlu. E bine sa ai pagina structurata in macar 3-4 subcapitole. Pentru a verifica in WordPress ce fel de subtitlu ai, trebuie sa dai click pe orice subtitlu si iti apare un H. H1 poate fi folosit doar o data pe pagina si sub el poate sa fie doar H2-uri. Sub H2-uri pot fi doar H3-uri si tot asa. 

adaugare subtitlu

4. Text

Este important sa adaugi cuvintele cheie si in continutul de pe site. Cuvintele cheie trebuie sa fie in context si nu trebuie sa abuzezi de ele. La un text de 1000 de cuvinte, poti sa folosesti cuvantul cheie de maxim 10 ori, cu titlu si subtitlu incluse.  Incearca sa te uiti la competitorii tai sa vezi de cate ori au folosit cuvintele cheie. Daca ei au continut de 500 de cuvinte si au folosit cuvintele cheie de 6 ori, tu fa un text de minim 1000 de cuvinte, folosind cuvintele cheie de 9-10 ori. Daca ei au foarte multe cuvinte pe pagina, gen 2500, tu fa 3000. E atat de simplu sa ii depasesti. E posibil sa vezi site-uri care sunt pe prima pozitie si au maxim 500 de cuvinte de continut. Tine cont ca lungimea continutului nu este cel mai important lucru pentru a ajunge sa ii depasesti, ci conteaza foarte mult si autoritatea domeniului, numarul de backlink-uri si multe altele.

5. Butoane

Te ajuta si daca adaugi butoane care sa contina cuvintele cheie. De exemplu, poti adauga un buton cu textul „Contact Dentist Brasov” si link-ul sa duca catre pagina de contact.

6. Imagini

Este important sa adaugi cuvintele cheie in titlul imaginilor. Niciodata sa nu incarci imagini cu un titlu gen „WhatsApp Imge”, „214hy23fea23” sau „Shutterstock-12”. Intotdeauna dale o denumire care corespunde cu ceea ce e in imagine. Daca pui o poza cu tine poti pune numele imaginii „dentist-Brasov.jpg” si asa ai folosit si cuvantul cheie in context, sau daca pui o poza cu un molar, il denumesti simplu „molar.jpg”. Nu uita sa treci imaginile printr-o aplicatie care sa micsoreze dimensiunea si sa pui un ALT text. In unele domenii de activitatea lumea cauta dupa imagini, asa ca e important sa nu neglijezi acest aspect.

Concluzia

Intotdeauna inainte sa faci un text pentru o pagina web, ia-ti timp sa faci research pentru a vedea ce cuvinte cheie foloseste lumea cel mai des in cautari. 

Dupa ce esti sigur ca ai gasit cuvintele cheie potrivite, apuca-te sa faci textul tinand cont de structura de mai sus. Cand scrii un text incearca sa il faci cat mai natural, fara a incerca sa pui niste cuvinte cheie intr-un loc in care nu ar trebui sa fie. 

Daca ai un site nou incearca sa scri cat mai mult text posibil. Un text calitativ te pune in fata celor care au tot un site nou, dar fara un text optimizat. Cu un text lung si calitativ nu o sa ii depasesti pe cei de pe primul loc, dar cu 100 de articole este foarte posibil. O pagina de blog o sa te ajute enorm sa cresti in clasamentul cautarilor de pe Google.